سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند از قیل و قال و تباه کردن مال و فراوانی سؤال نفرت دارد [امام کاظم علیه السلام]
به نام خدا

نمونه یک گزارش رادیویی

به نظر من کار گزارشگری یکی از سخت ترین کارهاست مخصوصا این که آن گزارش مربوط به یک برنامه رادیویی هم باشد
    یک گزارشگر در مورد موضوعی که میخواهد گزارش تهیه کند ابتدا باید برای خودش روشن کنه که هدفش از این گزارش که میخواهد ترتیب دهد چه چیز است و بعد به دنبال سوژه مناسب باشد و در مورد آن تحقیق کند و بعد از آن طرح داستانی برای خودش ترتیب بده و مسلط بشه به کاری که انجام میده و بعد آماده ی تهیه گزارش باشه ، البته خیلی هم خوب میشه قبل از گرفتن گزارش از فضای محیط هم گزارشی ترتی بده و به عبارتی فضا سازی هم انجام بشه که بهتر خواهد بود، یک گزارشگر باید سعی کند وقتی که مصاحبه میکند صدا و لحن و گفتار مناسب داشته باشد و در گزارش سوال القایی نپرسد و جانب کسی را نگیرد و در گفتگوها آمرانه رفتار نکند و در کوتاهترین زمان بیشترین اطلاعات رو به مخاطب شنونده بدهد و سعی کند در گزارشها عنصر سکوت را حذف کند و یا مانع از بوجود آمدن فاصله بین صحبتها بشود چون هر لحظه ممکن است ذهن شنونده ی مخاطب منحرف شود و استفاده از سکوت فقط در شرایط خاص موثر خواهد شد و در نهایت این که سعی کند صدابرداری گزارش را که همیشه بر عهده ی اوست به خوبی انجام دهد.
    فایل صوتی زیر گزارش یکی از گزاشگران با سابقه و توانمند شبکه رادیویی جوان است که برای برنامه ی عصرگاهی در حال انجام گزارش بود که در ارتباط با گزارش شونده با مشکل روبرو میشود

رادیو جوان  با حجم 1.72 مگابایت دریافت کنید

    به نظرمن در این گزارش ، گزارشگر سوژه را دقیق پیدا کرده است و طرح موضوع انجام داده و هدف را هم مشخص کرده و داستانی را هم درست کرده است خوب بوده فقط مشکلی که دارد این است که نتوانسته مقدمه ی خوبی برای ارتباط و انجام گزارش بچیند شاید اگر خود را به تجاهل (عدم اطلاع از مسئله) میزد گزارش موفق تر انجام میشد و به عبارتی چون این گزارشگر دانسته یا ندانسته وانمود کرده است که کمی از آن مسئله با خبر است باعث شده تا مصاحبه شونده احساس کند در حریم شخصی شان شخص ثالث غریبه ای وارد شده است و مسلما ناراحت هم خواهند شد.
    اضافه میکنم سبک کلی همین گزارشگر در تمامی برنامه های صبح گاهی و عصر گاهی به همین شیوه است و این نوع گزارشگری همیشه برای من جای سوال داشت که آیا این کاری که گزارشگر انجام میدهد گزارشگری است یا فضولی و سرک کشیدن در کار دیگران است؟
البته این را هم یادآور میشوم که ارتباط با دیگران نیاز به تخصص بالایی است و این فقط توسط افراد کار آزموده بر می اید



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/6/31::: ساعت 12:41 صبح

پاتوق جوانه

و من برای بچه کلاغها که هیچ کس دوستشان ندارد مدرسه ای خواهم ساخت غیر انتفاعی و دیگر به هیچ سربازی کلاغ پر نخواهم گفت...

   مدتی است که یک برنامه ی خوب که از انعطاف بالایی برخوردار است در کنداکتور شبکه جای خاصی پیدا کرده است و توانسته است خیلی ها را شنونده رادیو بکند و خیلی ها را که با رادیو مشکل پیدا کرده بودند به خود بکشاند و خیلی ها را که شنونده بسیاری از برنامه ها هستند به خود جذب کند!
   عشق موسیقی ها ،عشق تی وی ها ، عشق فیلمی ها ، عشق اینترنت گرد ها و عشق پاتوق نشین های شبانه اینجا دور هم جمع شده اند و خلاصه این که جمعشان جمع شده است و همه هم یک حرف میزنند و آن پاتوق شبانه است ، برنامه های که به نظرم در اولین گوش کردن شنونده را به خودش جذب کرده و هر شنونده ای را پاتوق نشین و رادیویی میکند
   برنامه پاتوق شبانه برنامه ای است که از همان روز اول به دلایلی چون تنوع ایتمها و گوینده های اختصاصی و جوایز نقدی و تیمهای قدرتمند برنامه ساز آن و به خاطر نو آوری هایی که داشته از معدود برنامه های جوان پسند شبکه رادیویی جوان است که در همین چند وقت اخیر تونسته حرفی برای گفتن داشته باشد از طرف دیگر انعطاف پذیری بالای این برنامه در پخش ویژه برنامه متناسب با مناسبت ها و نامگذاری آن به پاتوق شبانه، پاتوق جوانه، پاتوق نوروزی، پاتوق انقلاب و تکیه شبانه و ... و استعداد بالقوه ی ایجاد شده در برنامه برای به میدان کشیدن مخاطب به هر شیوه ممکن باعث شده است این برنامه هاز همان برنامه هایی باشد که همیشه ارزوی شنیدنش را داشتم
   پاتوق شبانه برنامه ای است که همه فن حریف با شنونده درگیر شده است و این شنونده است که احساس میکند جایی برای گفتن و شنیدن و مخصوصا شنیده شدن دارد و این حس القا میشود که واقعا از طبقه دوم ساختمان شهدای رادیو هر شب صدای هم پاتوقی ها به گوش میرسد نه برنامه ی خاص رادیویی!
   اما تا همین چند وقت پیش پاتوق شبانه که جداشده از برنامه سازی کلاسیکی خاص رادیو جوان بود در چند وقت اخیر قالب مدرن تر و حرفه ای تر به خود گرفته و با محوریت جشنواره ی رادیویی توانسته مستقیما شنونده را درگیر ساخت یک برنامه ی رادیوی بکند برنامه ای که در حرف و عمل واقعا محلی شده برای پاتوق نشنین های اهالی جوانه!
   پاتوق جوانه ی حال حاظر که تلاش خیلی از عوامل شبکه رادیویی جوان است محلی است که شنونده سعی میکند سردبیری، گزارشگری، تهیه کنندگی، گویندگی،صدابرداری را مسقیما انجام دهد و عملا درگیر ساخت برنامه باشد و به ظاهر شاید فکر کرد این برنامه مثل بعضی برنامه های مسابقه ای چیزی است برای سرگرمی و وقت گذرانی و مسابقه ولی در واقعیت اینگونه نیست، اعمال برچسب گوینده و گزارشگر برای شنونده ها از سوی برنامه به نظر من عاملی محرکی برای شنونده است و توری است از جنس صدا برای به دام انداختن اندیشه و فکر و ایده و استعداد شنونده و به عبارتی کاتالیزوری است برای همسو کردن اندیشه های پراکنده ی شنونده های عاشق رادیو و در یک جمله پاتوق جوانه هنرستان پرورش استعداد های درخشان رادیو از نوع جوان است.

و تو خاک را ابیاری کن .. دانه اش با باد

نوشته شده توسط محمود عراقی(ویرایش نشده)



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: دوشنبه 91/6/27::: ساعت 1:21 صبح

راهنمای متن رادیویی

نمونه یک متن رادیویی جهت راهنمایی و کمک برای شرکت در دومین جشنواره جوان و رادیو (جوانه)

این متن رادیویی دو دقیقه از برنامه جوونی دربست است من پیشنهاد میکنم ابتدا متن را با دقت بخوانید و بعد بدون این که نحوه اجرا را توسط گوینده بشنوید سعی کنید چندین بار این متن را اجرا کنید انگار که واقعا شما در حال تست گویندگی هستید( اگر خواستید برام بفرمایید که چطوری این متن را اجرا کردید یعنی شما خوب اجرا کردید یا مجری این برنامه)
نکته: یک متن رادیویی باید کوتاه ، ساده ، روان ، عاری از جملات و عبارتهای سخت و حامل پیام باشد و برای شنونده و مخاطب شبکه رادیویی جوان که قشر جوان جامعه را تشکیل میدهد قابل درک و راحت باشد و در نهایت هدف خاصی را در پی داشته باشد.
سعی کنید متنی که برای جشنواره میفرستید در این قالب باشد.

نمونه ی یک متن رادیویی ( برنامه جوونی دربستی)
گروه: جامعه                                                       نویسنده : مجتبی حسنی

برنامه: جوونی دربست                                            تاریخ پخش: 31/02/91        ساعت پخش: 10- 11

اتیکت ( ببخشید! برچسب قیمت )

برای قیمت لباس، بعضیا معتقدن اگه همیشه همه لباسها اتیکت داشته باشن کار خریدار خیلی راحت تر میشه چون قیمت ها رو می بینه و تکلیفش روشن میشه و راحت تصمیم میگیره!

فروشنده ها هم کارشون راحت میشه چون مجبور نیستن قیمت یه لباس و تا شب به چند نفر بگن! چه بسا که ضریب اشتباهشون بالا بره و قیمت 50000 تومنی رو 60 تومن بگن!!!!! حافظه است دیگه ! بعضی وقتا یاری نمیکنه خب!!

حالا چرا خیلی از فروشنده ها راضی نمیشن از اتیکت استفاده کنن دیگه معلوم نیست!! ماچند دلیل رو بررسی میکنیم امیدواریم به نتیجه خوب برسیم.

 نکته: این متن نسخه اصلی  متن رادیویی  برنامه است و گوینده برنامه بنا به سلیقه  خودش این متن را اجرا میکنه.

رادیو جوان با حجم 900 کیلو بایت بشنوید

بار دیگر "  ایــنـــجـــــــا " گفتگوهای محمود عراقی با امام زمانش رنگ غم و اندوه گرفت..

 برچسب: متن رادیویی ، رادیو جوان ، دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه)

مطالب مرتبط:



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/6/24::: ساعت 9:36 عصر

رادیو خنده

سوتی یکی از گوینده مجری های رادیو جوان محبوب من
    هدف از رسانه ای کردن و تکرار و پخش مجدد این تکه از برنامه نه به این خاطر است که میخواهیم انتقاد کنیم و نه به این خاطر است که میخواهیم کسی را تخریب کنیم و نه به این خاطر است که میخواهیم عنوان کنیم که ما روشن فکر تشریف داریم ، این که اومدیم و برخی از سوتی های اهالی با صفای رادیو جوان را اینجا جمع کردیم فقط برای دو نکته است اول برای این است که دوباره بخندیم و دوم برای این است که به عوامل بمحترم رادیو بقبولانیم که گوشهای شنونده ها مخصوصا شنونده های حرفه ای خیلی دقیق میشنوند
    در کلیپ صوتی زیر گفتگوی یکی از گوینده های شبکه رادیویی جوان را در یک برنامه صبح گاهی در شهریور ماه سال 91 را میشنوید که به خاطر پخش زنده بودن آن برنامه مجری سوتی جالبی دادند که من خالی از لطف ندیدم که مجددا شنیده شود، لازم به توضیح است که اسم برنامه و نام مجری را به خاطر این که سوء تفاهمی پیش نیاید ذکر نکردم چون من آن برنامه و آن مجری را دوست دارم

رادیو جوان با حجم 699 کیلو بایت بشنوید

برچسب: رادیو خنده، سوتی مجری
مطالب مرتبط: رادیو خنده ، پخش گزارش کذب از شبکه رادیویی جوان! ، جوگیری! ، رایو خنده 2 ، برنامه یک سبد ترانه



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: جمعه 91/6/24::: ساعت 12:34 صبح

جشنواره جوانـــــــشنیده میشویدــــــــه

جشنواره جوانه

جشنواره جوانه تمدید شد
به گزارش ستاد خبری جشنواره جوانه ،این فستیوال تا ابتدای مهر ماه تمدید شد.
حمیدرضا افتخاری دبیر اجرایی جشنواره ضمن اعلام این خبر گفت: تا ساعت 24 روز اول مهر ماه مخاطبان فرصت خواهند داشت آثار خود را برای این جشنواره ارسال نمایند.
او ادامه داد: سعی کنید در ساعت های پر ترافیک اقدام به ارسال اثر ننمایید ضمن اینکه مطمئن باشید چه از طریق پست ،ایمیل و یا سایت آثار خود را بفرستید به ما خواهد رسید.
   گفتنی است بر اساس برنامه ریزی های انجام شده مهلت ارسال اثار برای این جشنواره رادیویی تا 20 شهریور ماه 91 برنامه ریزی شده بود و تقریبا هیچ برنامه ریزی برای تمیدید آثار اندیشیده نشده بود اما به دلیل مشکلاتی شرکت کنندگان در ارسال اثر به جشنواره از طریق سایت با آن روبرو شدند طبیعی بود که این حق شرکت کننده است تا بتواند به سهولت اثر خود را به جشنواره ارسال کند و بنا بر این به درخواست مکرر شرکت کنندگان این جشنواره تا ساعت 24 روز اول مهر ماه تمدید شد
   دبیر اجرایی جشنواره در این باره گفت : به دلیل حجم بالای اثار ارسالی سرور های سایت توان جوابگویی به درخواستها را ندارد و به همین خاطر مجبور شدیم این جشنواره را تمدید کنیم ، این در حالی است که مشکلاتی که اخیرا برای سایت جشنواره ایجاد شده است دقیقا نمیتواند مربوط به ترافیک بالای سایت باشد و به مشکلات فنی مربوط میشود.



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 91/6/18::: ساعت 4:24 عصر

جوانی کجایی که یادت بخیر...

جوانهای رادیو جوان دارن پیر میشوند و هنوز رادیو جوان در فکر نوجوانی است که میخواهد جوان بشود نه جوانی که میخواهد مرد زندگی و عمل شود!

دقیقا یک هفته قبل از تولدم در سه سال پیش برنامه ای از گروه جوان و جامعه شبکه رادیویی جوان پخش میشد با نام نفس عمیق به گویندگی و اجرای خوب فاطمه صداقتی که یکی از خاطره انگیر ترین برنامه هایی بود که من اون موقع ها میشنیدم
این برنامه که قبل از آن با نام " مکس ( MAX ) " با اجرای خیلی زیبای رضا افتابی عزیز با همان قالب پخش میشد و بنا به دلایلی تقریبا مشخص تغییر نام داد و به نفس عمیق تبدیل شد، مکس برنامه ای بود متولد شده از موج نا آرام چند برنامه خاص و شاید زیبا در رادیو جوان که دوام نیاورد و برای این که همه راحت شوند نفس عمیق کشیدند و برنامه را هم به نظر من به همان علت نامگذاری کردند ولی به هر حال چیزی که من شنونده ان موقع ها به اسم نفس عمیق میشنیدم چیزی بود شنیدنی و شاید بهتر از همین کلاس جوونی ! چرا ؟ من چرایی اش را دوست دارم چند سال دیگر بگم به چند دلیل و فقط یکی را میگم چون لازم است که گفته شود:

رادیو جوان
فعلا فرهنگ انتقاد برای رادیو جوان در فضای مجازی اینطور در آمده است که وقتی از گذشته صحبت میکنی غیر مستقیم به مخاطب میفهمانی که اولا من شنونده قدیمی هستم و دوما همیشه شنونده هستم و سوما دقیق برنامه ها را دنبال میکنم پس شنونده حرفه ای هستم!!
به هر حال من به نوبه خودم وقتی از گذشته بخواهم بگم با دلیل و مدرک میگم و دوست دارم تجربه در اختیار مخاطبم قرار دهم، در مورد برنامه مکس هم چند بار اینجا نشانی وبلاگش را گذاشتم ( همین وبلاگ) یادش بخیر اون موقع ها سرعت اخر اینترنت 46 کیلو بایت بود و از اینترنت های پر سرعت خبری نبود و رادیو جوان هم سایت نداشت و ما دلمان خوش بود به چند وبلاگ!
خلاصه این که قبلا ها ما برنامه ای داشتیم به اسم نفس عمیق و این برنامه هم گوینده ای داشت به اسم فاطمه صداقتی که هنوز هم در این شبکه دارن برنامه اجرا میکنند اما این اجرا کجا و آن اجرا کجا!
اول این فایل صوتی رو بشنوید

محمود عراقیحجم 205 کیلو بایت دریافت کنید

این فایل صوتی پیامک من بود که به این برنامه در سال 22/05/1388 ارسالش کردم موضوع برنامه هم در مورد ورزش کردن بود اما نکته ای که هدف من از این فایل صوتی و این پست است، اجرای خانم صداقتی است(همین الان تو اکثر برنامه ها پیامک را طوری میخوانند  که ادم پشیمان میشه از ارسال دوباره پیامک، اون موقع ها به این خاطر که تو دست هر کسی گوشی نبود پیامک ها هم ارزش و اعتبار داشتند و به نوعی خواص خوانده میشودند) قبل از برنامه نفس عمیق و مکس برنامه هایی بودند که هر کدامشان در سابقه کاری خانم صداقتی شاهکار بودند و همین فایل صوتی هم چیزی شبیه ان برنامه هاست اگر دقت کنید اجرای خانم صداقتی و موسیقی زیر صدای ایشون خیلی تند و خیلی شاد و خیلی جوان پسندانه و خیلی زیبا بود و در مقابل وقتی برنامه های امروز خانم صداقتی را میشنویم و مقایسه میکنیم به چند نکته ناخوداگاه پی میبریم:
اول این که احساس میکنیم چیزی یا کسی مانع شده و نمیشود دوباره چنین برنامه شادی را ایشون اجرا کنند( که خوب هم میدانیم)
دوم احساس میکنیم رادیو جوان هم رادیو جوان قدیم
و سوم احساس میکنیم زبانمان لال خانم صداقتی پا به سن گذاشته اند و دیگر توان اجرای دو ساعت برنامه اجتماعی شاد عصر گاهی را ندارند!
من خودم بارها و بارها همین فایل صوتی را شنیده ام و ماهها همین فایل را روی گوشی داشتم و خیلی هم دوستش دارم چون برام تداعی کننده گذشته خوب من با رادیو جوان بود
سال گذشته من برای رادیو جوان (جشنواره جوانه) برنامه ای درست کردم و در یک جایی عنوان کردم که جوانهای رادیو جوان پیر شدند و دقیقا منظورم همین بخش بود واقعا همین الان هم که دارم فکر میکنم جوانهای رادیو جوان دارن پیر میشوند و هنوز رادیو جوان در فکر نوجوانی است که میخواهد جوان بشود نه جوانی که میخواهد مرد زندگی و عمل شود و همه چیز مانده به کنار و هنوز رادیو جوان ما دارد کنداکتور عوض میکند و مدیر عوض میکند و گوینده عوض میکند، کاش به جای اینها رادیو جوان ما یک برنامه بیست ساله ای تنظیم میکرد و طبق آن برنامه تعریف میشد.
اما خوشحالیم که فعلا حال رادیو جوان خوب است....



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 91/6/18::: ساعت 2:4 صبح

دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه) در شهر میانه

عکس: بروشور اختصاصی جشنواره  دوم جوانه  در شهرستان میانه

دومین جشنواره جوان و رادیو (جوانه)

یک مصاحبه رادیویی
گفتگو با نماینده تبلیغی دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه) در شهر میانه
    دومین جشنواره جوان و رادیو(جوانه) در شهرستان میانه همگام با دیگر شهرستانها در روزهای پایانی این جشنواره با شور و شوق بیشتر در حال برگزاری است.
    طبق اخرین گزارشهای رسیده از نماینده تبلیغی جشنواره در این شهرستان پیش بینی میشود تعداد آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته با رشد چندین برابری روبرو باشد
    محمود عراقی با اشاره به جشنواره اول افزود اولین جشنواره جوان و رادیو در سال گذشته در این شهرستان به خاطر برخی مشکلات از قبیل کمبود برشورها و پوستر های تبلیغاتی و عدم اطلاع رسانی مناسب از رسانه های عمومی با استقبال نسبتا کمتری روبرو بود که این مسئله با رفع برخی مشکلات و شناسایی نیازمندی های تبلیغاتی و شناسایی افراد گمنام و مستعد در عرصه ترانه و صدا و گویندگی و برگزاری حداقل چهار پنج جلسه آموزشی ، تبلیغی از استقبال خوب و قابل قبولی برخوردار بود که در این رابطه با ابراز رضایتمندی از استقبال همشهریان گفت: با توجه به تبلیغاتی که در سطح سراسری انجام گرفت و با توجه به شناسایی استعدادهای بالقوه شهرستان پیش بینی کرد که حتی ممکن است یکی از منتخبین عرصه گویندگی از این شهرستان باشد.
    وی در ادامه افزود ما هرچه به روزهای پایانی جشنواره نزدیک میشویم میزان مراجعه همشهریان برای اطلاع از جزئیات جشنواره و رفع برخی ابهامات و اطلاع از اخرین اخبار جشنواره و گرفتن پاسخهای سوالات روز به روز بیشتر میشود بنابراین توصیه کرد تمامی شرکت کنندگان در اولین فرصت آثار خود را از طریق سایت جشنواره به نشانی www.javanefestival.ir بخش ارسال اثار و یا از طریق صندوق پستی 5747 - 19395 به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

دومین جشنواره جوان و رادیو (جوانه)
    محمود عراقی در ادامه صحبتها گفت که خود او نیز در این جشنواره شرکت کرده است و قصد شرکت در چندین بخش دیگر را هم دارد و توصیه کرد تمامی علاقه مندان آماتور این جشنواره را از دست ندهند چه بسا که شاید یکی از برندگان این جشنواره یکی از آنها باشند چون در این جشنواره کیفیت اثر ارسالی زیاد مورد توجه نیست و افراد میتوانند با ابتدایی ترین ابزار موجود اثار خود را تهیه و ارسال کنند ، وی گفت یکی از معیارهای اصلی در فستیوال رادیویی امسال ، بیشتر نوع نگاه مخاطب اماتو مطرح است و دیگر گزینه ها در حاشیه قرار دارند هرچند همه بخشها میتواند در یک اثر رادیویی تاثیر داشته باشد.
    در پایان محمود عراقی گفت: این جشنواره تا 20 شهریور ادامه دارد و در مورد تمدید مهلت ارسال آثار تا به این لحظه تمهیداتی اندیشیده نشده است و تمامی همشهریان عزیز میانه ای میتوانند تا اخرین روز جشنواره به شماره همراه 09141247290 با وی در ارتباط باشند.
    اضافه میشود شهرستان میانه در جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی قرارد دارد و از اماکن تاریخی زیاد و قدمت بالایی برخودردار است و از نظر مساحت بزرگترین شهرستان استان است و از موقعیت جغرافیایی کوهستانی و ویژه با چندین تونل نسبتا طولانی در راههای مواصلاتی اصلی برخوردار است و از زمستانهای سوزان و تابستانهای بسیار گرم برخوردار است.



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: دوشنبه 91/6/13::: ساعت 1:24 صبح

افرین به گروه جوان و جامعه!

پیشنهاد میکنم گروه جامعه یک برنامه سیاسی شاد تهیه کند!

یکی از انتقادهایی که من به شبکه رادیویی جوان وارد میدونستم به گروه جوان و جامعه مربوط میشد که در این رابطه سال گذشته من برنامه ای را درست کردم و به جشنواره ارسال کردم که در آن گفته بودم که یکی از وظایف گروه جامعه تولید و پخش برنامه های سیاسی اجتماعی است که حتی میشود در قالب شاد هم تهیه کرد که متاسفانه در این بخش گروه جامعه هم از نظر تولید برنامه و هم از نظر گوینده و کارشناس مناسب برنامه های سیاسی با کمبود مواجه است و جای خالی این مهم روشن است.
با گذشت چند ماه از این انتقاد بجا بلاخره پنج شنبه و جمعه این هفته شاهد آن بودیم که شبکه رادیویی جوان توانست یک برنامه سیاسی مناسب با مخاطب خودش را تهیه و پخش کند و در این رابطه حتی رکورد شکنی هم بکند
چیزی که من در هفته گذشته از شنبه تا جمعه شنونده آن بودم با چیزی که در چندین سال شبکه رادیویی جوان میشنیدم تفاوت داشت ، پخش برنامه های زنده و چالشی در ساعت مختلف روز و پخش گذارش های مناسب و در نهایت پوشش خبری اجلاس سران کشورهای غیر متعهد و در ادامه تجزیه و تحلیل کارشناسی سخنرانی های ارائه شده در اجلاس چیزی بود غیر قابل تصور که در این دو روز پایانی ، کار سعید معدن کن مدیر گروه جوان و جامعه را سنگین کرده بود، کاری که من بعد از حدود پنج شش سال شنیدن مستمر رادیو برایم عجیب و شاید جالب بود ولی اتفاق افتاد و در یک روز شش تا هشت ساعت برنامه سیاسی پخش شد که کاری بزرگ بود
اما همچنان که ما شاهد هستیم این شبکه رادیویی هنوز در پخش برنامه های سیاسی با مشکلاتی مواجه است که پیشنهاد میشود در جهت رفع این مشکل از سوی مدیریت محترم این گروه تلاش مضاعفی انجام گیرد که مهمترین مشکل را در بخش کارشناس سیاسی و گوینده مناسب یک برنامه سیاسی میتواند باشد
من هم به نوبه خودم پیشنهادی دارم که امیدوارم به دست مدیر جامعه این شبکه رادیویی برسد و آن هم این است که علاوه بر افزایش ساعتهای پخش برنامه های سیاسی سعی کنند یک برنامه سیاسی را مخالف با ساختارخیلی از برنامه های سیاسی تهیه کنند که مضمونی شاد و غیر طنز را بتواند در بر داشته باشد ، به نظرم تولید یک برنامه سیاسی شاد هم سخت است و هم زمان بر که اگر انجام گیرد میتواند جای خود را در شبکه باز کند و بینش سیاسی مخاطبان شبکه خود را در قالب شاد بالا ببرد



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 91/6/11::: ساعت 1:51 صبح

تــولـــــــــد

دوباره روز و ماه و سال چرخید و قرعه دوباره به اسم من در آمد و متولد شدم

اکسیر جوانی میخواهم

    خیلی دوست دارم بین سنم و روحم فاصله باشه یعنی خیلی آرزو داشتم ذهنم متولد 1366 بود و جسمم همین دهه هشتاد به دنیا می اومد و مردم هم همون تصور دهه شصت رو داشتند ، داشتن روح بزرگ و پهلوان منشانه منظورم نیست بیشتر دوست دارم روحم از نظر سنی  بیشتر بود و به نوعی دوران دیده بود و اصلا دوست ندارم جسمم پیرتر از روحم باشه چیزی که شاید تو افسانه ها هم خیلی ها مشتاقش بودند و سالها دنبال اکسیر جوانی بودندکه افرادی رستم و اسفندیار و سایر اسطوره مردان را به پای قلم کشاند و در واقعیت هم اگر دنبالش باشیم همین چند وقت اخیر جیوه قرمز را که به عنوان اکسیر جوانی میشناسند شاه سعودی جند میلی گرمش را به قیمت چند میلیارد تومان گرفت و استفاده کرد تا جوان بماند ولی افسوس که جسم جوان ماند و روح پیر و خسته است هنوز! اکسیر جوانی که من دنبالش هستم نه اکسیر رستم و اسفندیار است که روح و عقل را منحرف کند و نه اکسیر شاه سعودی است که روح را خسته کند من دنبال شرابی هستم که روح را بزرگ کند و جسم را جوان.
دوباره روز و ماه و سال چرخید و قرعه دوباره به اسم من در آمد و متولد شدم

محمود عراقی هدیه تولد میخواهد
    سال گذشته روز عید فطر با مجتبی امیری در این پست گفتگو کردم و اتفاقهای جالبی افتاد و خیلی دوست داشتم امسال عید فطر را هم با یکی دیگر از اهالی رادیو گفتگو داشته باشم مخصوصا شدت علاقه ام به این خاطر بیشتر شده بود که عید و تولد با هم یکی شده بودند برای همین بدون هیچ برنامه ریزی دنبال چنین اتفاق غیر قابل پیش بینی بودم ولی تا بعد از ظهر اصلا خبری نشد و تقریبا ویژه برنامه ها یک رنگ و رویی داشتند که اصلا امیدی به چین اتفاقی نداشتم

گفتگو با یک رادیویی (هدی فلاح) در روز تولد

بعد از ظهر همین روز که ویژه برنامه افطار روزهای ماه مبارک رو داشتند قسمت آخر را پخش میکردند خانم صداقتی مجری توانمند این برنامه سوالی مطرح کردند و گفتند که با این کلمات جمله بسیازید: امسال عید فطر.... بعد من هم تماس گرفتم و میخواستم بگم که امسال عید فطر تولدمه که یکی از اون طرف خط جوابم رو نشنیده گفت خودتون رو معرفی کنید من خودم رو معرفی کردم و بعد دوباره جواب رو گفتم که ایشون دوباره گفتند خودتون رو معرفی کنید ، اینبار من با حالت پر از تعجب و سوال داشتم خودم رو معرفی میکردم ، معرفی که تمام شد اون کسی که از پشت تلفن جوابگو بود با حاتلی پر از انرژی و نشاط جواب دادند و گفتند که ایشون رو شناختم یا نه، و بعد خودشون رو معرفی کردند و من خیلی خوشحال شدم از این که داشتم با ایشون گفتگو میکردم، متاسفانه من چون اصلا آماده نبودم گفتگوی زنده داشته باشم و شرایط صحبت کردن با تلفن همراه را هم نداشتم زیاد نتونستم راحت صحبت کنم و فکر کنم کیفیت صدا هم زیاد مناسب نشد اما چیزی که برام انرژی مضاعف را در ساعات پایانی روز منتقل کرد گفتگو با خانم هدی فلاح بود کسی که به نظرم تنها خود رادیویی ها میشناسند و من و یک نفر دیگر که همین اواخر وبلاگشان فیلتر شد. اصلا وقتی صحبت از رادیویی اصیل میشود خیلی هایی که تازه ار زادیو برنامه شنیده اند زود وبلاگ دکتر شهرام گیل ابادی و چند نفر دیگر را لینک میکنند و شروع میکنند به نقد برنامه ها در حالی که من رادیوی اصیل به کسی میگم که بعضی ها و بعضی برنامه ها رو خوب بشناسند، من خودم وقتی اسم خانم فلاح را میشنوم یاد وان ایرانی سلام و یک صبح یک سلام و بنفشه رافعی و فاطمه صداقتی و وبلاگ برنامه  می افتم و روزهای شیرین شنیدن رادیو از صبح تا شب.
    به هر حال این گفتگو هم در روزی بسیار خاص اتفاق افتاد و ارزوی کسی که در روز تولدش آرزو داشت بر آورده شد آن هم چه بر آورده شدنی! شاید اگر با مهندس اهمد پور گفتگو میکرد اینقدر خوشحال نمیشد.

فقط کسی دنبال کیک نباشد که زیاد از کیک و شیرینی خوشم نمیاد.
    اما روز 29 مرداد هر سال به نظرم تقریبا روزی خنثی است و زیاد اتفاق جالبی در تاریخ هم نیافتاده است که کمی هیجان زده شویم برای همین به نظرم تنها اتفاق خاصی که دفتر تاریخ را چند خط نوشته هدیه کرده است تولد خودم است اما امسال قضیه کمی پیچیده تر شد و تولد ما با یکی از عیدهای مسلمانها برابر شد و این تولد خاص است چون حسابی از یک ماه پیش چربی نداشته را هم سوزاندیم.
به هر حال روز 29 در سال 1332 روزی است که دوره حکومت شاه بعد از کدتای 28 مرداد 1332 شروع میشه
و در 29 مرداد 1338 پیمانی موسم به پیمان سنتو جایگزین پیمان بغداد میشه و در سال 1367 امریکا اعلام میکند که هواپیمای مسافربری ایران را به اشتباه مورد هدف قرار داده است و بعد از آن در سال 1367 دبیر کل سازمان ملل آغاز اتش بی مسان ایران و عراق را اعلام میکنه و در نهایت در 29 مرداد 1375 شبکه استانی سیمای اصفهان افتتاه میشه
    از شهدای دفاع مقدس هم هشید غلامرضا ابراهیمی و شهید حسن شوکت پور در این روز به مقام قرب الی الله دست پیدا میکنند و در تقویم میلادی هم کار خارق العاده ای اتفاق نمیافتد چند نفر میمیرند و چند نفز زنده میشوند و فقط یکی از اینها جریان برق را کشف میکند در این روز که به نظرم اتفاق خوبی است.
    این که در این روز چه شده یا نشده زیاد برام مهم نیست فقط اینجا ذکر کردم تا حداقل خودم اطلاعات عمومی ام بالا برود فقط چیزی که همیشه بهش اعتقاد داشتم این بود که در روز 29 مرداد زیاد اتفقا خاصی نیفتاده و همین اتفاق خاص خودم بودم که هستم.

تبریک به نوبت
اول از همه سیستم پیام رسان وبلاگم(شبکه اجتماعی) تبریک تولد را به دوستانم اطلاع داد بعد بانک انصار و بعد بانک سینا و بعد باشگاه مشتریان ملت و بعد موسسه مهر و بعد نوبت به دوستان دیگر رسید!! اینم روزگاری هست که داریم ما!

پ ن : نشانی وبلاگ خانم فلاح چندین سال است که در لیست دوستان این وبلاگ حق آب و گل پیدا کرده است.

< یادداشت قبلی                                                                                               یادداشت بعدی>>

 دسته بندی: محمود عراقی ، تولد ، رادیو جوان

مطالب مرتبط: تولد عیدانه ، تولد ، تولدم مبارک ، تولدمان مبارک ، تولد  ، نشانی منزل محمود عراقی در رادیو جوان



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: شنبه 91/5/28::: ساعت 11:27 عصر

ویژه برنامه های شبکه جوان به مناسبت عید سعید فطر

رادیو جوان

روابط عمومی رادیو جوان ویژه برنامه های این شبکه را به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و حلول ماه شوا ل به این شرح اعلام کرد:
شب های پر ستاره
گروه ورزش و تفریحات ، این برنامه ی شاد وترکیبی را در 2 قسمت 120 دقیقه ای به مناسبت عید سعید فطر تدارک دیده است . این برنامه در روز های یکشنبه 29 مرداد ساعت 21 و دوشنبه 30 مرداد ساعت 19:30 پخش می شود.
اطاعت قبول
این برنامه کاری از گروه جوان و اندیشه می باشد که به مناسبت عید سعید فطر تهیه شده وروز یکشنبه 29 مرداد از ساعت 6:30 ضمن پوشش نماز عید فطر به اطلاع رسانی در مورد نحوه پرداخت فطریه نیز می پردازد .
روز ماه
برنامه "روز ماه" کاری از گروه جوان و جامعه است که تلاش دارد که به مناسبت فرارسیدن عید فطر وحلول ماه شو ال با استفاده از بخش های متنوع وجذاب اوقات شاد و مفرح را برای مخاطبان جوان تدارک ببیند .این برنامه یکشنبه 29 مرداد ساعت 9 پخش می شود.
مژده دیدار
برنامه ترکیبی از گروه جوان و فرهنگ است که با موضوع ترویج فرهنگ دوستی و صله رحم به مناسبت عید فطر تهیه شده است این برنامه در روز های یکشنبه 29 و دوشنبه 30 مرداد در ساعت 14 پخش می شود. در این برنامه با هنرمندان مطرح کشور گفت و گو می شود.
باز کن پنجره ها را
این برنامه کاری از گروه فرهنگ است که در برنامه خود که روز دو شنبه 30 مرداد از ساعت 6:30 پخش می شود به بررسی عید فطر در ادبیات می پردازد.
عید عاشقان
عنوان برنامه ترکیبی از گروه فرهنگ است که با دعوت از چهره های مطرح کشور تلاش دارد فضایی شاد وعیدانه برای مخاطبان خود فراهم کند .این برنامه به مدت 120 دقیقه در روز دوشنبه 30 مرداد از ساعت 9 پخش می شود.
جشن شکوفایی
برنامه ای از گروه فرهنگ است که به مدت 150 دقیقه در روز دوشنبه 30 مرداد از ساعت 11 پخش می شود .این برنامه نگاهی به برگزاری جشن عید فطر در ایران از دیر باز تا کنون ونیز شناخت آیین های اصیل در شهر های مختلف ایران دارد.
تولد دوباره
عنوان برنامه عصرگاهی از گروه فرهنگ است که در برنامه خود که روز دوشنبه 30 مرداد ساعت 17 پخش می شود با برگزاری مسابقه ، نمایش و برنامه طنز فضایی شاد ومفرح را برای شنوندگان قراهم می کند.

<< یادداشت قبلی                                                                                               یادداشت بعدی>>

برچسب: رادیو جوان، اطلاع رسانی

مطالب مرتبط: ویژه برنامه های شبکه جوان به مناسبت عید سعید فطر ، فرکانس رادیو جوان در سراسر ایران ، ویژه برنامه های رادیو جوان در نوروز91، رادیو جوان پولدار شده است!



نظرات دیگران: نظر محمود عراقی ::: پنج شنبه 91/5/26::: ساعت 12:12 صبح

   1   2      >
لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 68
کل بازدید :1268232

>>امکانات این وبلاگ<<

وب خوان این وبلاگ

پروفایل این وبلاگ

عناوین مطالب بایگانی نشده

لینکستان این وبلاگ

خانه

راهنمای استفاده از این وبلاگ

دانلود برنامه های رادیو جوان

عناوین مطالب بایگانی شده

قوانین این وبلاگ

بخش متخلفین


>>نظر سنجی<<

پخش اینترنتی  زنده رادیو

پخش زنده ی رادیو جوان ورود به سایت رادیو جوان

پخش زنده ی رادیو قرآن ورود به سایت رادیو قرآن

پخش زنده ی رادیو معارف ورود به سایت رادیو معارف

پخش زنده ی رادیو ایران ورود به سایت رادیو ایران

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال اروپا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آمریکا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو صدای آشنا کانال آسیا ورود به سایت رادیو صدای آشنا

پخش زنده ی رادیو پیام ورود به سایت رادیو پیام

پخش زنده ی رادیو گفتگو ورود به سایت رادیو گفتگو

پخش زنده ی رادیو فرهنگ ورود به سایت رادیو فرهنگ

پخش زنده ی رادیو تجارت ورود به سایت رادیو تجارت

پخش زنده ی رادیو ندای اسلام ورود به سایت رادیو ندای اسلام

پخش زنده ی رادیو ورزش ورود به سایت رادیو ورزش

پخش زنده ی رادیو سلامت ورود به سایت رادیو سلامت


>پخش زنده رادیو استانی<

پخش زنده ی رادیو اصفهانپخش زنده ی رادیو اردبیلپخش زنده ی رادیو اراکپخش زنده ی رادیو ارومیهپخش زنده ی رادیو ایلامپخش زنده ی رادیو اهوازپخش زنده ی رادیو تهرانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو بجنوردپخش زنده ی رادیو زاهدانپخش زنده ی رادیو رشتپخش زنده ی رادیو خرم ابادپخش زنده ی رادیو سنندجپخش زنده ی رادیو ساریپخش زنده ی رادیو زنجانپخش زنده ی رادیو قزوینپخش زنده ی رادیو شیرازپخش زنده ی رادیو شهرکردپخش زنده ی رادیو مشهدپخش زنده ی رادیو کرمانشاهپخش زنده ی رادیو قمپخش زنده ی رادیو یاسوجپخش زنده ی رادیو همدانپخش زنده ی رادیو مهابادپخش زنده ی رادیو یزدپخش زنده ی رادیو سمنانپخش زنده ی رادیو خراسان جنوبیپخش زنده ی رادیو کرمانپخش زنده ی رادیو گلستانپخش زنده ی رادیو بوشهرپخش زنده ی رادیو البرز


>> درباره خودم <<
محمود عراقی
اینجا محمودعراقی مینویسد و نقد میکند وگاهی نقل میکند وبه قول یک گوینده خوب گاهی غر هم میزند،میگویداگر این فعالیت در راستای ترویج فرهنگ عاشورا و انتظارفرج و مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و نظام و به عنوان سرباز سایبری آقا باشد همه اش عبادت است ،عاشق رادیو است،میگوید از دوران کودکی رادیو گوش میداد و کودکی اش روی موج AM گذشت و نمیدانست موج FM هم وجود دارد چون رادیو جیبی اش فقط موج AM را داشت. از سال 84 به صورت اتفاقی موج FM را پیدا کرد و بر اساس کیفیت خوب صدا و کیفیت خوب برنامه ها کلی شگفت زده شد و رادیو جوان را پیدا کرد.از آن زمان به بعد تمام وقت شنونده شبکه رادیویی جوان شد و در یکم اسفندماه سال 1390 به عنوان شنونده منتخب رادیو جوان معرفی شد و در 28 خردادسال 1391 افتخار داشت سایت رادیو جوان را افتتاح کند، میگوید رادیو تنها رسانه ای است که به مخاطب احترام میگذارد ،گاهی وقت ها به آینده ی رادیو خوش بین نمی شود و میگوید ممکن است رادیو در دنیای دیجیتال آینده گم شود، علیرغم تصور خیلی ها اصلا علاقه ای به کار در رادیو ندارد چون معتقد است شنونده حرفه ای رادیو بودن و کارمندرادیو جدا از یکدیگر هستند،اما اگر روزی چرخه روزگار چرخید و افتاد وسط رادیو دوست دارد سردبیر باشدمیگوید هدف(به کسر ف) رادیو قرآن و معارف است ، معتقد است رادیو جوان هر روز در حال شکوفایی و پیشرفت است، از رادیو جوان فعلا برنامه های چهل تیکه/با من حرف بزن/دوشنبه ها با شما/فکری از جنس بلور/ پلاسما / کافه رادیو/ واژه ها / آهای دلای با وضو/ بعضی از اینجا شب نیست ها / صدای شکفتن / صبح دانش / کسی صدام میزنه / معمولی نیست / من و جوان / یک سبد ترانه / سبقت آزاد / شنیده میشوید / پاتوق شبانه / بند کفشتو محکم کن/ الفبای جوانی/ آتش پنهان / در کوچه آفتاب / آبی تر ازسپید را دوست دارد و از میان گویندگان آقا، طوفان مهردادیان و از خانمها مریم واعظ پور/ مهرگان سوادکوهی / زهره هاشمی / لاله اکبری / خانم جعفرپور و خانم توکل را اختصاصا دوست دارد و از سردبیرها حامد مرادیان و شهاب نادری و مجتبی امیری و نرگس فتحی و وحید یامین پور را دوست دارد

>> پیوندهای روزانه <<

>>لوگوی وبلاگ من<<
به نام خدا

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<

>>هدیه وبلاگ<<

>>آرشیو شده ها<<

>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>آمار وبلاگ<<

>>رتبه ی وبلاگ<<

>>طراح قالب<<
تحلیل آمار سایت و وبلاگ